DA NU

DATE DE CONECTARE

MENIU
Vacanță de Paște cu rulota la 7 Izvoare, Camping Tanti Maria 2019

În acest an nu am putut pleca nicăieri de Paște din cauza pandemiei de COVID19, așa că ne-am gândit să vă povestim cum am petrecut Paștele anul trecut. De data asta am ales zona de Sud-Vest a României, mai exact Băile Herculane - Parcul Național Domogled-Valea Cernei. Am vrut să stăm într-un camping, unde să putem petrece Sfintele zile de Paște cu mai multe persoane, așa ne ferim și de unul din pericolele din acea zonă, mai exact viperele cu corn.

Mașina și rulota înainte să plecăm la drumDe pe diferite forumuri am aflat despre un camping din localitatea 7 Izvoare (Tanti Maria), însă nu exista niciun număr de telefon prin care să ne asigurăm un loc acolo. Sâmbătă, pe 27 aprilie, la 6 dimineața alergam ca furnicile pe lângă rulotă incercând să adăugăm și să aranjăm toate bagajele pentru minivacanța de Paște. Drumul a fost destul de lung, lipsit de peripeții, iar când am ajuns aproape de Dunăre peisajul s-a schimbat intr-unul mirific. Am oprit în diverse locuri să facem poze, peisajul era superb, munții păreau că ies din apă, totul era verde și înflorit în jur. Cu cât ne apropiam mai mult de Munții Cernei începeau să apară niște nori cenușii, care prevesteau o ploaie torențială.

mic popas înainte de Orșovamic popas înainte de Orșovaplimbări cu vaporașul Orșovadrum Valea Cerneidrum Valea CerneiMunții Cernei

Am ajuns la Camping, însă acesta era plin, nu aveai loc să pui niciun cort, dar o rulotă?! Norocul nostru a fost că Tanti Maria (proprietara campingului) era acolo, o doamnă mai în vârstă, foarte sociabilă, i-am explicat că am tot căutat un număr de telefon și nu am găsit, voiam să ne rezervăm un loc la ea în Camping. Camping Tanti Maria prima ziEa ne-a spus că este o problemă cu semnalul în zonă și că nu au telefon dar ne-a explicat că putem campa rulota în fața casei sale, lângă parcarea de mașini din camping. Singurul inconvenient era că în fața rulotei avem drum de pământ, nu iarbă. Am inceput să punem pe poziție rulota, dar ploaia cam bătea la ușă. Am apucat să o punem la nivel, să o calăm și imediat a început să plouă. Pentru curent a trebuit să asteptăm să treacă ploaia, am funcționat pe baterii și gaz până s-a liniștit puțin afară. După ce a trecut ploaia și am reușit să ne instalăm, am dat foc la grătar și am mâncat. Din păcate în noaptea de Înviere nu am mai apucat să ajungem la Biserica din Herculane, ne gândisem să mergem pe jos dar a început din nou o ploaie mai puternică. Am luat lumină de la niște vecini campați care au plecat cu mașina la Biserică. A doua zi (prima zi de Paște) am inceput-o cu o masă copioasă, am ciocnit și niște ouă roșii cu vecinii iar apoi am fost să descoperim puțin zona 7 Izvoare și să prindem semnal la telefoane (campingul era în vale și nu aveai wifi sau semnal la nicio telefonie mobilă, nici măcar pentru apel de urgență).

Camping Tanti Maria a doua ziCafeaua de dimineață lângă rulotămasa de Paște lângă rulotă

Am fost să vedem râul Cerna care curgea pe lângă Camping apoi am urcat cu bicicletele sus la Baraj la lacul Prisaca. Nu ne puteam aventura foarte departe, mereu era câte un nor de ploaie pe cer. Acum era cald și însorit iar în cateva minute putea să înceapă ploaia.

râul Cernarâul Cerna lângă CampingParcul Național DomogledParcul Național Domogled lângă BarajLacul PrisacaLacul PrisacaLacul PrisacaNoi doi cu biciletele pe valea Cernei

A treia zi am mers să mai facem niște cumpărături în Orșova, am găsit câteva filme pe DVD la ofertă dar uitasem cablul HDMI acasă. Am fost la singurul magazin de profil sugerat de localnici dar acolo aveau doar un model de 20m la 150 RON (pentru 2 seri nu renta achiziția). Vânzătorul și-a dat seama că suntem turiști și ne-a oferit cu împrumut cablul pentru 2 zile. Am rămas uimit să mai văd oameni care au atâta încredere. Dacă citește aceste rânduri, îi mulțumim din suflet încă o dată. După cumpărături am plecat la Cascada Bigăr, sperând ca aceasta să aibă debitul cât mai mare, datorită ploilor din ultimele zile. Distanța de la camping la cascadă era de 83 km și pot fi parcurși cu mașina cam într-o oră și jumătate.

În drum spre cascada BigărÎn drum spre cascada BigărBarză în drum spre cascada Bigăr

Ajunși la cascadă am aflat că a fost o perioadă secetoasă și abia în ultimele două zile a început să plouă. Avea ceva debit dar nu cel sperat. Am mai vizitat izvorul cascadei și peștera cu același nume.

drum cascada BigărCascada BigărCascada BigărCascada Bigăr spre izvorIzvor BigărPeștera Bigăr

În ultima zi am plecat în drumeție, am luat-o la pas spre Băile Herculane, unde am vizitat Băile Romane, Grota Haiducilor și orașul Herculane.

Cazinoul Baile HerculaneCazinoul Baile HerculaneCazinoul Baile Herculane

Deși eram reticenți în a petrece Zilele de Paște departe de familie, după aventura pe care am avut-o ne-am propus ca în fiecare an de Paște să fim plecați cu rulota. Anul acesta, din păcate, pandemia ne-a ținut închiși în casă.

La anul sperăm că vom ajunge în zona Moldovei, la una din Mănăstiri.

Ultima modificare făcută de Sandu Marian Silviu la data 31.05.2020 12:55:06

Dacă ți-a plăcut articolul, ajută-ne cu un share:
Distribuie Tweet Whatsapp Telegram

Citește și alte articole legate de Rulotă, 7 Izvoare, Camping, Tani Maria, Paște, Băile Herculane, cascadă, peșteră, izvor, Bigăr, Orșova